استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل | سامانه استعلام خطوط
مجید قاسمی /1396/1/1
زمان مطالعه 3 دقیقه
سامانه استعلام سیم کارت
در صورتی که از تعداد سیم کارتهایی که به نام شما در شبکه مخابرات کشور ثبت شده است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت از این موضوع مطلع شوید و در صورتیکه بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت شده است، نسبت به مسدود کردن سیم کارت اقدام کنید. با موبایل آی تی تل همراه باشید:
با توجه به این مساله که تخلفات و جرم های صورت گرفته از طریق سیم کارت به عهده مالک می باشد، لذا در صورتی که سیم کارت غیر قابل استفاده ای در شبکه مخابراتی دارید حتما باید از طریق “استعلام سیم کارت” با کد ملی یا استعلام شماره موبایل از تعداد سیمکارتهای فعال خود مطلع شوید و نسبت به غیرفعال کردن سیم کارت های غیر قابل استفاده اقدام نمایید.
سه روش استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل:
۱- استعلام تعداد سیم کارت از طریق سامانه استعلام خطوط
جهت استعلام سیم کارت و اطلاع از تعداد خطوط ثبت شده به نام شما به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت شده آگاه شوید و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمیکنید، اقدام نمایید.
۲- استعلام سیم کارت از طریق شمارههای ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱
با ارسال کد ملی به یکی از شمارههای ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام خود اقدام نمایید.
۳- استعلام سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل با اپلیکیشن و کد دستوری
۱- مشترکین ایرانسل می توانند با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند و یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
۲- مشترکین همراه اول می توانند با ورود به اپلیکیشن همراه من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند.
۳- مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری نمایند.
دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…
دیدگاه خود را بنویسید